"גדולי ישראל נחרדו מהקטרוג הנורא בסוגיית הכותל והמקוואות"

חייבים לתקן את גזירת לפיד והבג"ץ, חוק הליבה. ולאפשר את עצמאות החינוך החרדי. כך שמשרד החינוך אינו יוכל להתערב בסדרי ובתכני החינוך אשר נלמדים במוסדות החרדיים, כשם שאינו יכול להתערב בתוכן הנלמד במוסדות האקדמיים"
יוסי צלניקר No Comments on "גדולי ישראל נחרדו מהקטרוג הנורא בסוגיית הכותל והמקוואות"

"איני דובר המועצה", אומר אייכלר "אך אמרתי היום דברים ברורים במליאת הכנסת, גדולי התורה היו חד משמעים על כך שצריך להפסיק את השתוללות הרפורמים" • "הם אבן הנגף של המלחמה כנגד היהדות הנאמנה"

חייבים לתקן את גזירת לפיד והבג"ץ, חוק הליבה. ולאפשר את עצמאות החינוך החרדי. כך שמשרד החינוך אינו יוכל להתערב בסדרי ובתכני החינוך אשר נלמדים במוסדות החרדיים, כשם שאינו יכול להתערב בתוכן הנלמד במוסדות האקדמיים"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה היום (ד) בכדי לדון במתווה הממשלה עם הרפורמים ובתגובת חברי הכנסת במידה ויאושר ההסכם.

"הרגשתי את חרדת הקודש של גדולי ישראל מהקטרוג הנורא על חילול הכותל המערבי והמלחמה של הרפורמים בכותל, במקוואות, ובעצמאות החינוך החרדי" כך אומר ח"כ הרב ישראל איכלר, שנכח בישיבת מועצת גדולי התורה, בראיון למהדורה המרכזית.

ח"כ אייכלר התייחס בין היתר לפעילות הרפורמים כנגד הציבור החרדי: "יש להבין שרובם של עתירות ופסיקות הבג"ץ נגד היהדות, הינם עתירות רפורמיות."

"הרפורמים כיום הם אבן הנגף של המלחמה כנגד היהדות הנאמנה בארץ ישראל ודבר זה מאוד מדאיג את גדולי ישראל." הוסיף.

ח"כ אייכלר השיב לשאלה, האם מועצת גדולי התורה הורו לחברי הכנסת של אגודת ישראל לפרוש מהקואליציה במידה ולא יבוטלו ההסכמים עם הרפורמים: "איני דובר המועצה", אומר אייכלר, "אך אמרתי היום דברים ברורים במליאת הכנסת, גדולי התורה היו חד משמעים על כך שצריך להפסיק את השתוללות הרפורמים.

הממשלה אינה יכולה לתת לרפורמים לגיטמציה ויד במלחמה לחילול הקודש בכותל המערבי ובד בבד לזכות בתמיכתנו. היות שבהסכם הקואליציוני מוזכר שכל הפרה של הסטטוס קוו תתוקן על ידי הקואליציה, הממשלה צריכה לחוקק חוק לפיו, הרבנות הראשית היא המוסמכת היחידה על נהלי המקוואות ונושאי הכותל המערבי. לא נוכל להיות שותפים לממשלה שמחללת את הכותל המערבי".

"ראש הממשלה מבין שכמו שהוא לא יכול להפר החלטות בג"ץ, כך אנחנו לא נוכל להפר החלטות מועצת גדולי התורה. החלטת מועצת גדולי התורה ברורה: אסור לשנות ולפגוע בקדושת הכותל המערבי".

בנוסף, התייחס ח"כ אייכלר לחוק הליבה: "חייבים לתקן את גזירת לפיד והבג"ץ, חוק הליבה. ולאפשר את עצמאות החינוך החרדי. כך שמשרד החינוך אינו יוכל להתערב בסדרי ובתכני החינוך אשר נלמדים במוסדות החרדיים, כשם שאינו יכול להתערב בתוכן הנלמד במוסדות האקדמיים".



0 תגובות